رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

ویژه نامه دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی: حکمرانی ارزی؛ ثبات و رونق اقتصادی

دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان «حکمرانی ارزی؛ ثبات و رونق اقتصادی» در بازه آبان تا اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد. افتتاحیه این رویداد آبان ماه با حضور و سخنرانی اعضای کمیته علمی همایش برگزار شد. پس از آن، هشت نشست تخصصی در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه ارز، با حضور مسئولین و خبرگان در سازمان‌ها و نهادهای مربوطه برگزار و محتوای آن در رسانه‌ها منتشر شد. همچنین ۲۵ طرح سیاستی ناظر به مسائل نظام ارزی کشور ارائه شده و در معرض قضاوت داوران قرار گرفت و طی آن، سیاست‌پژوهان حوزه ارز به بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای خود پرداختند.

اختتامیه دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی نیز ۳۰ ام بهمن ماه در ایام مقارن با سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با میزبانی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی رئیس کل بانک مرکزی و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی برگزار شد.

ویژه‎نامه حاضر مشتمل بر تاریخچه همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، گفتگو با کمیته علمی همایش دهم و سایر صاحبنظران حوزه ارز، گزارش افتتاحیه، نشست‌های تخصصی و اختتامیه و همچنین چکیده طرح‌های سیاستی ارائه شده در قالب همایش به انضمام سند راهبردهای حکمرانی ارزی کشور و مجموعه تصاویر همایش است.

 



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.