رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

ایجاد ثبات اقتصادی از طریق کنترل نوسانات نرخ ارز

گروه «پول و بانک» اندیشکده اقتصاد مقاومتی، یک گزارش تک برگ تحت عنوان «ایجاد ثبات اقتصادی از طریق کنترل نوسانات نرخ ارز» تهیه کرده است. گزارش تک برگ یکی از انواع تولیدات اندیشکده اقتصاد مقاومتی است که با هدف بیان یک مسئله و تحلیل آن و سپس ارائه راهبرد در خصوص آن، به صورت مختصر و مفید (یک تا دو صفحه) تهیه می‌شود. گزارش تک برگ دارای منابع و تحقیقات پشتیبان است.

در مقدمه این گزارش آمده است:

یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد ایران در سال‌های اخیر، بی‌ثباتی اقتصادی بوده است. این مسأله ریشه در عوامل متعددی دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها بی‌ثباتی در بازار ارز است. نوسان‌های مکرر و پردامنه نرخ ارز موجب افزایش هزینه تولید، کاهش قدرت خرید و تحریک انتظارات تورمی شده و به بی‌ثباتی در متغیرهای کلان اقتصادی و عدم پیش‌بینی‌پذیری در اقتصاد دامن زده است.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.