رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

اختتامیه دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

به گزارش واحد رویداد اندیشکده اقتصاد مقاومتی، همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با هدف بهبود کیفیت تصمیم گیری در کشور، هر سال در یک بازه ۴ تا ۶ ماهه توسط اندیشکده اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود. در جریان این رویداد، ابعاد یک «موضوع راهبردی» بین مسئولین، خبرگان و سیاست‌پژوهان مورد مباحثه قرار می‌گیرد.

در سال جاری، دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان «حکمرانی ارزی؛ ثبات و رونق اقتصادی» در حال برگزاری است. افتتاحیه این رویداد آبان ماه با حضور و سخنرانی اعضای کمیته علمی همایش برگزار شد. پس از آن، هشت نشست تخصصی در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه ارز، با حضور مسئولین و خبرگان در سازمان‌ها و نهادهای مربوطه برگزار و محتوای آن در رسانه‌ها منتشر شد. همچنین ۲۵ طرح سیاستی ناظر به مسائل نظام ارزی کشور ارائه شده و در معرض قضاوت داوران قرار گرفت و طی آن، سیاست‌پژوهان حوزه ارز به بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای خود پرداختند.

اختتامیه دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

اختتامیه دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، آخرین بخش از فرآیند این رویداد سالانه است که در تاریخ دوشنبه ۳۰ ام بهمن‌ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۹ الی ۱۲ با میزبانی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

در این رویداد ملی، آقایان محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مهدی غضنفری رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی، محمد امینی رعیا مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی و علی حسین نبی زاده دبیر علمی همایش به سخنرانی خواهند پرداخت. همچنین سند راهبردهای حکمرانی ارزی کشور در خلال این همایش ارائه خواهد شد.

در ادامه برنامه اختتامیه، دو طرح سیاستی برگزیده که از میان ۳۵ طرح ارسالی برای دبیرخانه همایش توسط کمیته علمی انتخاب شده‌است، ارائه خواهد شد. عناوین طرح‌های سیاستی برگزیده عبارتست از:

۱) انطباق نقشه ارزی و تجاری کشور با تمرکز بر اصلاح الگوی واردات کالای اساسی – محمدمهدی فامیل محمدی؛

۲) الزامات ارزی-حقوقی صادرات انرژی با تمرکز بر اصلاح سازکار صادرات گاز به عراق – سید حسن محفوظی؛

اختتامیه این همایش به صورت زنده در بستر سایت آپارات (اینجا) پخش می‌شود.

پوستر برگزاری این رویداد در زیر قابل مشاهده است:

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت همایش مراجعه نمایند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.