رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

داوری طرح‌های سیاستی همایش «حکمرانی ارزی؛ ثبات و رونق اقتصادی» (جلسه دوم)

به گزارش واحد رویداد اندیشکده اقتصاد مقاومتی، دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان «حکمرانی ارزی؛ ثبات و رونق اقتصادی» در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. همایش سالانه اقتصاد مقاومتی یک رویداد مستمر و چندماهه است. بر این اساس در دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، افتتاحیه در آبان، نشست‌های تخصصی در آذر و دی و اختتامیه در بیست و نهم بهمن ماه همزمان با سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی شده‌است. همچنین در جریان همایش «طرح‌های سیاستی» نیز توسط فعالان حوزه حکمرانی و سیاستگذاری کشور ارائه و به داوری گذاشته خواهد شد.

در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی به جای تمرکز بر مدل آکادمیک و مرسوم مقاله علمی، طرح سیاستی دریافت می‌شود. به این صورت که افراد پیشنهاد سیاستی خود را در قالب ارائه‌ای کوتاه آماده نموده و در جلسه داوری با حضور کمیته داوران همایش ارائه می‌نمایند. طرح‌ها به صورت حضوری داوری می‌گردد و در نهایت طرح‌های برگزیده علاوه بر دریافت جوایز، فرصت ارائه در اختتامیه همایش با حضور رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر مسئولین عالیرتبه ارزی کشور را نیز خواهند داشت.

داوری طرح‌های سیاستی همایش «حکمرانی ارزی؛ ثبات و رونق اقتصادی» (جلسه دوم)

با توجه به تعداد طرح‌های پذیرفته شده، چهار جلسه برای داوری طرح‌های سیاستی در نظر گرفته شده‌است. دومین جلسه پنجشنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۳ الی ۱۷ با میزبانی خانه اندیشه ورزان ایران برگزار می شود.

در این جلسه، آقایان سامان قاسمی مدیر گروه بازارهای مالی پژوهشکده امور اقتصادی، محمد سعید شادکار عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س)، محمد سلیمانی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و مهدی نوری عضو هیئت علمی اقتصاد دانشگاه تهران به عنوان کمیته داوران حضور خواهند داشت.

عناوین طرح‌هایی که در جلسه اول مورد بررسی قرار خواهند گرفت، به شرح زیر است:

۱) ایجاد ساختار پرداخت بین الملل و مبادلات رمز دارایی – عیسی صالحیان

۲) کاربردپذیری رمزارزها؛ اثرات و سیاست‌ها – سید علی میری

۳) سیاستگذاری ارزهای دیجیتال در اقتصاد ایران – وحید عابدینی

۴) بررسی وابستگی قیمت‌های ارزی با صرافی‌های دیجیتال – سید علی میری

 

همچنین پوستر برگزاری این جلسه که در محل تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولیعصر(عج) و برادران مظفر، پلاک ۹۰۷ برگزار می‌‌شود، در زیر قابل رویت است:



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.