رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

داوری طرح‌های سیاستی همایش «حکمرانی ارزی؛ ثبات و رونق اقتصادی» (جلسه اول)

به گزارش واحد رویداد اندیشکده اقتصاد مقاومتی، دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان «حکمرانی ارزی؛ ثبات و رونق اقتصادی» در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. همایش سالانه اقتصاد مقاومتی یک رویداد مستمر و چندماهه است. بر این اساس در دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، افتتاحیه در آبان، نشست‌های تخصصی در آذر و دی و اختتامیه در بیست و نهم بهمن ماه همزمان با سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی شده‌است. همچنین در جریان همایش «طرح‌های سیاستی» نیز توسط فعالان حوزه حکمرانی و سیاستگذاری کشور ارائه و به داوری گذاشته خواهد شد.

در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی به جای تمرکز بر مدل آکادمیک و مرسوم مقاله علمی، طرح سیاستی دریافت می‌شود. به این صورت که افراد پیشنهاد سیاستی خود را در قالب ارائه‌ای کوتاه آماده نموده و در جلسه داوری با حضور کمیته داوران همایش ارائه می‌نمایند. طرح‌ها به صورت حضوری داوری می‌گردد و در نهایت طرح‌های برگزیده علاوه بر دریافت جوایز، فرصت ارائه در اختتامیه همایش با حضور رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر مسئولین عالیرتبه ارزی کشور را نیز خواهند داشت.

داوری طرح‌های سیاستی همایش «حکمرانی ارزی؛ ثبات و رونق اقتصادی» (جلسه اول)

با توجه به تعداد طرح‌های پذیرفته شده، چهار جلسه برای داوری طرح‌های سیاستی در نظر گرفته شده‌است. اولین جلسه پنجشنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۸ الی ۱۲ با میزبانی خانه اندیشه ورزان ایران برگزار می شود.

در این جلسه، آقایان علی فکری رئیس سازمان سرمایه‎گذاری و کمک‎های اقتصادی و فنی ایران، علی مرتضی بیرنگ مدیرعامل شرکت سامانه‎های پایاپای رانک، محمد سلیمانی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و مصطفی موفق یامی پژوهشگر حوزه بانکداری بین‌الملل به عنوان کمیته داوران حضور خواهند داشت.

عناوین طرح‌هایی که در جلسه اول مورد بررسی قرار خواهند گرفت، به شرح زیر است:

۱) بهره‌مندی از بستر سیستم پرداخت مشترک بریکس‌پی با تأکید بر پول دیجیتال مشترک – اسماعیل لله‌گانی

۲) طراحی شبکه پرداخت فرامرزی کشور در شرایط تحریم مبنبی بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی – علی باقری

۳) تطبیق نقشه تجاری و ارزی کشور با راه‌اندازی بازار معاملات قراردهای سوآپ ارزی – حسین عطااللهی

۴) اصلاح الگوی واردات غذای اساسی؛ الزام راهبردی، راهکارهای اجرایی – محمدمهدی فامیل محمدی

۵) سوئیفت چینی ابتکاری برای انجام تبادلات مالی خارج از چرخۀ دلار – حسین قاهری

۶) الزامات ارزی و حقوقی صادرات گاز به عراق – سید حسن محفوظی

 

همچنین پوستر برگزاری این جلسه که در محل تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولیعصر(عج) و برادران مظفر، پلاک ۹۰۷ برگزار می‌‌شود، در زیر قابل رویت است:

 

 



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.