رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

نشست جایگاه سیاست‌های پولی و ارزی در مهار تورم

به گزارش واحد رویداد اندیشکده اقتصاد مقاومتی سلسله نشست «تورم؛ ریشه ها و راهکارها» ذیل گفتگوهای مسیر پیشرفت، با همکاری اندیشکده اقتصاد مقاومتی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، خانه اندیشه ورزان ایران، پژوهشکده امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دیگر نهادهای پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‎شود. این سلسله نشست با هدف ایجاد بستر گفتگو و تعامل میان کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه تورم در جهت افزایش آگاهی و ارتقای دانش تخصصی پژوهشگران و سیاستگذاران و بهبود کیفیت تصمیم‌گیری در کشور متناسب با مختصات اقتصاد ایران، طراحی شده‌است.

رویکرد گفتگوهای مسیر پیشرفت، سیاست پژوهی و عملیات پژوهی است و در هر سلسله نشست آن، یک موضوع محوری مدنظر قرار می گیرد. بر این اساس، سلسله نشست تخصصی تورم؛ ریشه ها و راهکارها در ۵ محور «ماهیت تورم در اقتصاد ایران»، «جایگاه سیاست‌های ارزی در مهار تورم»، «نقش دولت در مهار تورم»، «موتورهای خلق نقدینگی در جهش تورم» و «نقش انتظارات تورمی در بی‌ثباتی اقتصاد»، برگزار خواهد شد.

جایگاه سیاست‌های پولی و ارزی در مهار تورم

دومین جلسه این سلسله نشست به محور جایگاه سیاست‌های ارزی در مهار تورم اختصاص دارد. میزبان این نشست مرکز پژوهش‎های مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

در این نشست، آقایان مجید شاکری کارشناس مسائل اقتصادی، حسن حسن خانی کارشناس مسائل اقتصادی، میثم خسروی مدیر گروه پولی و بانکی مرکز پژوهش‎های مجلس و سید محمدرضا موسوی کارشناس پول و بانک اندیشکده اقتصاد مقاومتی (دبیر نشست) حضور خواهند داشت.

پوستر برگزاری این نشست که در تاریخ سه‎شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ الی ۱۸:۳۰ برگزار می‌‌شود، در زیر قابل رویت است:

جهت حضور در نشست حداکثر تا پایان روز یکشنبه ٣١ اردیبهشت نام و نام خانوادگی خود را به شماره تماس ٠٩٣٣٨٠٢٢٨٠۴ ارسال نمایید.

همچنین این نشست به صورت زنده در آپارات مسیر پیشرفت به نشانی‌ زیر پخش می‌شود:

Aparat.com/masire.pishraft/live



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.