رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

داوری طرح‌های سیاستی همایش «نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند» (جلسه دوم)

به گزارش واحد رویداد اندیشکده اقتصاد مقاومتی، نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان «نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند» در بازه آبان تا اسفند ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. در جریان این همایش که شامل افتتاحیه در بیست و سوم آبان، نشست‌های تخصصی در آذر و دی و اختتامیه در ابتدای اسفندماه است، طرح‌های سیاستی با محوریت حل مسائل اصلی نظام مالیاتی کشور نیز دریافت، بررسی و داوری می‌شود.

در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی به جای تمرکز بر مدل آکادمیک و مرسوم مقاله علمی، طرح سیاستی دریافت می‌شود. به این صورت که افراد پیشنهاد سیاستی خود را در قالب ارائه‌ای کوتاه آماده نموده و در جلسه داوری با حضور کمیته داوران همایش ارائه می‌نمایند. طرح‌ها به صورت حضوری داوری می‌گردد و در نهایت طرح‌های برگزیده علاوه بر دریافت جوایز، فرصت ارائه در اختتامیه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر مسئولین عالیرتبه مالیاتی کشور را نیز خواهند داشت.

داوری طرح‌های سیاستی همایش «نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند» (جلسه دوم)

با توجه به تعداد طرح‌های پذیرفته شده، دو جلسه برای داوری طرح‌های سیاستی در نظر گرفته شده‌است. اولین جلسه پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ جهت بررسی ۱۵ طرح ارائه شده برگزار شد. جلسه دوم نیز پنجشنبه ٢٠ بهمن ماه با میزبانی خانه اندیشه ورزان ایران جهت بررسی ۱۵ طرح بعدی برگزار خواهد شد.

در جلسه دوم که با دبیری علی ملک زاده مدیر گروه مالیات اندیشکده اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود، آقایان مهدی موحدی بک نظر دبیر کمیته علمی همایش و عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد، احمد غفارزاده عضو سابق شورای عالی مالیاتی، محمدرضا یزدی زاده عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور، محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی، حسن چنارانی دبیر کمیسیون اقتصادی دولت و وحید عزیزی مدیرکل دفتر مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی به عنوان کمیته داوران حضور خواهند داشت.

عناوین طرح‌هایی که در جلسه اول مورد بررسی قرار خواهند گرفت، به شرح زیر است:

۱) ارائه الگوی مطلوب مالیات ستانی از رمزارزها – امیر شرفی

۲) اصلاح نظام مالیاتی در بخش حمل بار جاده‌ای – روح الله مهدوی

۳) مدل مطلوب مالیات یکپارچه بر مجموع درآمد – علی موظف رستمی

۴) رگولاتوری مبادلات رمزارزها بر پایه حساب ابری متمرکز – مهدی عابدی

۵) تأثیر وضع مالیات‌های تنظیمی بر کنترل متغیرهای پولی (رهیافتی از نظریه درون‌زایی پول) – محمد قائدامینی

۶) اظهارنامه پیش فرض، کاربردها و مزایای آن مبتنی بر تجارب سایر کشورها – جواد اسکندری

۷) چالش‌های مالیات ساخت و فروش (ماده ۷۷) و راهکارها – افشین بیک پور

۸) مالیات خودکار بر تراکنش‌ها – محمدعلی طاهری مهر

۹) سامانه کشف الگوی تقلب – مسیح ابراهیم نژاد

۱۰) سازکار ساماندهی معافیت‌های مالیاتی – محمد مختوای

۱۱) نقش سیاست‌های صحیح مالیاتی در مهار تورم و برقراری عدالت اجتماعی – داوود تمدن

۱۲) سازکار مالیات علی‌الحساب در مالیات‌ستانی – محمد مختوای

۱۳) سامانه سازماندهی شکایات مالیاتی – مهدی نریمانی

۱۴) ارائه الگوی استفاده از اطلاعات اشخاص ثالث – محمد مختوای

۱۵) کاربرد GIS در سیستم مدیریت مکانی مالیات بر خانه‌های خالی – رضا میرزابیانی

همچنین پوستر برگزاری این جلسه که در محل تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولیعصر(عج) و برادران مظفر، پلاک ۹۰۷ برگزار می‌‌شود، در زیر قابل رویت است:



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.