رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

نامه اندیشکده اقتصاد مقاومتی به وزیر اقتصاد: ۶ اصلاح لازم در لایحه نحوه اداره شرکت های بخش عمومی

جناب آقای دکتر سید احسان خاندوزی

وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی

سلام علیکم

همانطور که مستحضر هستید؛ لایحه «نحوه اداره شرکت های بخش عمومی» شهریورماه از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی برای رسیدگی به هیئت دولت ارسال شده و در دستور کمیسیون اقتصادی دولت قرار گرفته است. با این حال، این لایحه نیازمند بهبود و تکمیل است تا بتواند کارآیی لازم را داشته باشد.

مطابق با بررسی های انجام شده، «طبقه بندی شرکت ها بر اساس مأموریت و طراحی قواعد مبتنی بر آن»، «تعریف امور حاکمیتی و تصدی گری جهت تعیین وظایف شرکت ها»، «بازبینی در مدیریت و مالکیت همزمان شرکت‌های دولتی توسط وزارتخانه‌ها»، «تمرکز لایحه بر شرکت های دولتی»، «تدوین سنجه های مشخص و غیرمصداقی برای مدیریت شرکت های دولتی» و «تعیین سازوکار مشخص برای نظارت بر شرکت های دولتی با هدف افزایش کارآیی آنها» از جمله مواردی است که ضرورت دارد در اصلاح لایحه فوق مورد توجه قرار گیرد تا اداره شرکت های دولتی کارآمدتر شود و اهداف مدنظر محقق گردد.

تشریح موارد مذکور به پیوست تقدیم می شود. اندیشکده اقتصاد مقاومتی آماده است در تکمیل و تقویت این لایحه نقش آفرینی نماید.

رونوشت:

جناب آقای مهدی قاسمی علی آبادی؛ دبیر محترم کمیسیون اقتصادی هیئت دولت

  1. اصلاح این لایحه و تصویب و اجرای آن کار مهمی در ساماندهی شرکت های دولتی است. خداقوت که پیگیری میکنید

    ۰۲


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.