رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

نامه اندیشکده اقتصاد مقاومتی به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: پیشنهاد افزایش وام ازدواج به ۱۵ میلیون تومان در بودجه ۱۳۹۷

جناب آقای دکتر پورابراهیمی

رئیس محترم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

احتراما؛ با توجه به تجربه موفق مجلس شورای اسلامی طی سال های اخیر در افزایش وام قرض الحسنه ازدواج جوانان و آثار مثبت و متعدد این اقدام بر رضایت مردم، ضروری است در سال آتی نیز تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جوانان متناسب با رشد هزینه ها، به ۱۵ میلیون تومان با بازپرداخت ۵ ساله افزایش یابد. بدین منظور، ضروری است تبصره ۱۶ لایحه بودجه ۱۳۹۷ به شرحی که در پیوست تقدیم می گردد، اصلاح شود.

بررسی های کارشناسی و آمارهای بانک مرکزی نشانگر آن است که منابع قرض الحسنه مردم در بانک ها، کفایت لازم برای این افزایش را دارد و از این منظر، مانعی برای افزایش وام ازدواج جوانان وجود ندارد.

امید است با پیگیری های جنابعالی، این مهم محقق گردد. اندیشکده اقتصاد مقاومتی آماده است در صورت لزوم، جزئیات این پیشنهاد را در جلسه ای حضوری خدمت جنابعالی ارائه نماید.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.