رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

حمل و نقل ریلی برون شهری و مسئله مسکن در کلانشهرها

گروه «مسکن و شهرسازی» اندیشکده اقتصاد مقاومتی، یک گزارش تک برگ تحت عنوان «حمل و نقل ریلی برون شهری و مسئله مسکن در کلانشهرها» تهیه کرده است. گزارش تک برگ یکی از انواع تولیدات اندیشکده اقتصاد مقاومتی است که با هدف بیان یک مسئله و تحلیل آن و سپس ارائه راهبرد در خصوص آن، به صورت مختصر و مفید (یک تا دو صفحه) تهیه می‌شود. گزارش تک برگ دارای منابع و تحقیقات پشتیبان است.

در مقدمه این گزارش آمده است:

عمده‌ شهرهای اقماری حوزه نفوذ کلانشهرها بخصوص تهران، وظیفه تمرکززدایی از جمعیت متقاضیان شهر مادر را بر عهده دارند؛ لذا دسترسی مطلوب به شهر مادر به عنوان مولفه مهمی در برنامه‌ریزان کالبدی شهرهای حومه‌ای و سیاستگذاری مسکن محسوب می‌شود. یکی از مولفه‌های موثر در این زمینه، زمان سفر بین مبدأ و مقصد است.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.