رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

انتشار کتاب «معمای تورم بالا» با حمایت و همکاری اندیشکده اقتصاد مقاومتی/ ترسیم تصویری از عوامل موثر بر پایداری تورم

به گزارش روابط عمومی اندیشکده اقتصاد مقاومتی، کتاب «معمای تورم بالا» نوشته «پل بکرمن» با ترجمه «حسین درودیان» پژوهشگر و مدرس دانشگاه و «محمد قائد امینی» عضو اندیشکده اقتصاد مقاومتی و دانشجوی دکتری اقتصاد، در ۱۰ فصل و ۲۹۶ صفحه توسط انتشارات سازمان بورس و با حمایت و همکاری اندیشکده اقتصاد مقاومتی منتشر شد.

این کتاب با ترسیم تصویری از علل و عوامل موثر بر پایداری تورم بالا، نشان می‌دهد چگونه تورم بالا خصلتی ایستا یا «خود تداوم بخش» پیدا می‌کند و سیاست‌های اقتصادی در جهت کاهش تورم را به چالش می‌کشد.

در این کتاب می‌خوانیم: «کشورهای مختلفی طی دهه‌های گذشته با معضل تورم بالا دست و پنجه نرم می‌کردند، گرچه اکنون تعداد آنها بسیار کاهش یافته است. تورم بالا محصول یک مجادله بر سر توزیع منافع است که در خلال آن عاملان اقتصادی پیوسته خود را برای شرکت در این مسابقه مسلح می‌کنند. هر چه تورم برای مدت طولانی‌تری پابرجا بماند، کاهش آن سخت‌تر و پرهزینه‌تر خواهد شد، چرا که کاهش پایدار تورم مستلزم اصلاح و دگرگونی بسیاری از رویه‌ها، عادات، تصورها و ساختارها خواهد بود. این کتاب با نشان دادن تصویری از علل و عوامل مؤثر بر پایداری تورم بالا، نشان می‌دهد چگونه تورم بالا خصلتی ایستا یا خود تداوم‌ بخش پیدا می‌کند و سیاست‌های اقتصادی در جهت کاهش تورم را به چالش می‌کشد».

آیین رونمایی از کتاب با حضور «محمد خوش چهره» استاد اقتصاد دانشگاه تهران و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، «مجید شاکری» اقتصاددان و کارشناس اقتصادی و همچنین «حسین درودیان» و «محمد قائدامینی» مترجمان این اثر روز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مصلی تهران برگزار شد.

فصول کتاب معمای تورم بالا به شرح زیر است:

فصل اول: معمای تورم

فصل دوم: چرا تورم چیز بدی است؟

فصل سوم: بازخورد تورم

فصل چهارم: بازخورد تورم و مسابقه برای قدرت خرید

فصل پنجم: تورم و نظام مالی

فصل ششم: معماهای پیش روی سیاست تثبیت (مهار) تورم

فصل هفتم: مهار تورم در شرایط محدودیت خارجی

فصل هشتم: شاخص‌بندی و دلاری‌سازی

فصل نهم: تجربه‌هایی متاخر از تثبیت غیرمتعارف: آرژانتین، اسرائیل و برزیل سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹

فصل دهم: به سوی نظریه‌ای در باب تورم خودتداوم‌بخش



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.