رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

ارائه شیوه‌نامه همکاری اندیشکده‌ها با مجلس شورای اسلامی

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

همانطور که مستحضر هستید؛ طی هفته های اخیر، بخش قابل توجهی از نمایندگان منتخب مجلس یازدهم به ویژه نمایندگان جوان، به منظور تدقیق تصمیمات قوه مقننه، بر اهمیت همکاری مجلس شورای اسلامی با اندیشکده ها و کانون های تفکر تاکید نموده اند. با وجود این، در حال حاضر سازوکار مشخصی برای این نوع همکاری در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

بر این اساس، اندیشکده اقتصاد مقاومتی (اندیشکده اقتصاد مقاومتی سابق) با توجه به سابقه همکاری خود با مجلس شورای اسلامی طی سال های اخیر، «شیوه نامه همکاری اندیشکده ها با مجلس شورای اسلامی» را تدوین نموده است. در این شیوه نامه، از ظرفیت مشاوران کمیسیون های تخصصی جهت همکاری مستقیم اندیشکده ها با مجلس شورای اسلامی استفاده شده است؛ در واقع جهت استفاده بهینه از ظرفیت اندیشکده ها، ضروری است تعامل مستقیم آنها با مجلس و نمایندگان محترم از مسیرهای قانونی موجود شکل بگیرد و نیاز به نهاد واسط در این زمینه وجود ندارد.

شیوه نامه مذکور که می تواند در اصلاح آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نیز مورد استفاده قرار گیرد، به پیوست تقدیم می‌گردد. این اندیشکده آماده است در جلسه ای حضوری، مفاد این شیوه نامه را تشریح نماید.

رونوشت:

اعضای محترم هیئت رئیسه مجلس یازدهم شورای اسلامی

جناب آقای دکتر بحرینی، رئیس محترم کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس یازدهم شورای اسلامی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.