رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

نشست اصول بودجه ریزی شرکت‌های دولتی و چهارچوب نظارت بر آن

به گزارش واحد رویداد اندیشکده اقتصاد مقاومتی، سلسله نشست «ساماندهی شرکت‌های دولتی و خصوصی سازی» ذیل گفتگوهای مسیر پیشرفت، با همکاری اندیشکده اقتصاد مقاومتی و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. این سلسله نشست با هدف بررسی چالش‌های موجود در حوزه مدیریت و ساماندهی شرکت‌های دولتی و ارائه راهکار برای حل آن، طراحی شده‌است.

رویکرد گفتگوهای مسیر پیشرفت، سیاست پژوهی و عملیات پژوهی است و در هر سلسله نشست آن، یک موضوع محوری مدنظر قرار می گیرد. بر این اساس، سلسله نشست تخصصی ساماندهی شرکت‌های دولتی و خصوصی سازی در ۴ محور «نقش و مأموریت شرکت‌های دولتی در اقتصاد»، «مدل مطلوب حکمرانی بر شرکت‌های دولتی؛ متمرکز یا غیر متمرکز»، «اصول بودجه ریزی شرکت‌های دولتی و چهارچوب نظارت بر آن » و «واگذاری شرکت‌های دولتی»، برگزار خواهد شد.

نشست اصول بودجه ریزی شرکت‌های دولتی و چهارچوب نظارت بر آن

سومین جلسه این سلسله نشست به محور ساماندهی و مدیریت شرکت‌های دولتی اختصاص دارد. میزبان این نشست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

در این نشست، آقایان محسن زنگنه نماینده و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، حمید امانی همدانی رئیس امور صنعت، معدن، بازرگانی و ارتباطات سازمان برنامه و بودجه، سید محمد حسینی مشاور رئیس دیوان محاسبات کشور، حمید غفاری مدير دفتر مجامع عمومي و نظارت مالي شركت توانير، همت قلی زاده کارشناس بودجه سازمان برنامه و بودجه و سید عباس عباس پور کارشناس اندیشکده اقتصاد مقاومتی و همچنین سرکار خانم عدالت پور رئیس گروه امور صنعت، معدن و بازرگانی سازمان برنامه و بودجه و سرکار خانم قراخانلو کارشناس شرکت‌های دولتی مرکز پژوهش‌های مجلس حضور خواهند داشت.

این نشست در تاریخ شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ ساعت ۹ الی ۱۲ و به دلیل رعایت دستورالعمل‌‌های بهداشتی با حداقل افراد برگزار می‌‌شود.

پوستر برگزاری این نشست در زیر قابل رویت است:



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.