رونمایی از نشان جدید همایش سالانه اقتصاد مقاومتی/ رویدادی گفتگومحور با هدف بهبود کیفیت تصمیم گیری در کشور
به گزارش روابط عمومی اندیشکده اقتصاد مقاومتی پس از ۱۰ دوره برگزاری همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، نشان جدید (لوگو) برای این رویداد سالانه طراحی شد.
این همایش با توجه به موضوع سالانه خود، تاکنون هر سال یک نشان (لوگو) متفاوت داشته است. اما با توجه به اهمیت حفظ و تعمیق ارتباط با مخاطبان و تاکید بر هویت واحد و یکپارچه همایش، دست اندرکاران این رویداد در آستانه افتتاحیه یازدهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، از نشان جدید که قرار است به صورت ثابت برای دورههای بعدی استفاده شود، رونمایی کردند.
معرفی همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
هدف کلان همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، بهبود کیفیت تصمیم گیری در کشور است که این مهم از مسیر ایجاد فضای گفتگو و تضارب آرا میان سیاست پژوهان و تصمیم گیران در حوزههای مختلف دنبال میشود.
این رویداد سالانه، توسط اندیشکده اقتصاد مقاومتی با همکاری نهادهای پژوهشی و دستگاههای اجرایی مختلف برگزار میشود. با توجه به رویکرد سیاستی و عملیاتی این همایش و محوریت تصمیمسازی در آن، تلاش برگزارکنندگان همواره بر بهبود کیفی این رویداد ملی معطوف بودهاست.
تغییر همایش از یک رویداد یک روزه به رویدادی ۳ الی ۶ ماهه، افزودن نشستهای تخصصی و افتتاحیه به همایش، دریافت «طرح سیاستی» به جای مقاله، ارائه و داوری طرحهای سیاستی به صورت حضوری و با حضور اعضای کمیته داوران، نگارش و انتشار سند اقدامات راهبردی در حوزه موضوعی مورد نظر، درگیر کردن حداکثری صاحبنظران موضوع در جریان مباحث و گفتگوها و برگزاری همایش با همکاری نهادهای مسئول و در محل آنها، از جمله نوآوریهایی بوده است که طی این ۱۰ دوره در چارچوب همایش اقتصاد مقاومتی انجام شدهاست.
مفهوم نشان همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
نشان جدید همایش سالانه اقتصاد مقاومتی مجموعهای از مفاهیم را در درون خود دارد. تمرکز این نشان بر مفهوم «رویداد گفتگومحور» است و همایش سالانه اقتصاد مقاومتی را رویدادی معرفی میکند که به دنبال ایجاد فضای گفتگو و تضارب آرا میان سیاست پژوهان و تصمیم گیران است.
نشان همایش با الهام از چند مفهوم کلی طراحی شدهاست:
۱- گفتگوی چندجانبه: افرادی که دور یک میز نشسته و در حال گفتگو هستند. در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، بستر گفتگو میان گروههای فکری و اندیشهای مختلف و سیاست پژوهان و تصمیم گیران در چارچوب مقاوم سازی اقتصاد ایجاد میشود.
۲- حکمرانی و تولید: چرخ دنده نماد حکمرانی و سیاستگذاری است و همچنین از آن به عنوان نماد تولید، صنعت و فناوری نیز استفاده میشود. مساله تولید، در مقاومسازی اقتصاد نقشی انکارناپذیر دارد.
۳- مسیر رو به رشد: میزی که در بخش میانی لوگو قرار گرفته، به نوعی محور گفتگوی افراد است. در میانه این المان، مسیری رو به رشد ترسیم شدهاست که نشان میدهد گفتگوی افراد قرار است مسیر رشد و پیشرفت اقتصادی کشور را هموار کند.
۴- همگرا شدن افکار: همگرایی افکار و عقاید و رسیدن به یک حرف همگرا که مترقی ترین حرف و رویکرد از میان حرف های افراد مختلف است، در نشان جدید مورد توجه قرار گرفته و بر این نکته تاکید دارد که در بستر گفتگوی ایجاد شده، تضارب آرا میان کارشناسان، مسئولین و همه بازیگران موضوع ایجاد میشود که در نهایت با در نظر گرفتن همه ملاحظات و نکات علمی و اجرایی، خروجی آن یک تصمیم با کیفیت و بهینه خواهد بود.
همچنین رنگ نشان جدید همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، آبی پررنگ انتخاب شدهاست که مفاهیمی همچون دانش، قدرت، صداقت، یکپارچگی و جدیت را تداعی میکند.
برای دریافت فایل باکیفیت نشان همایش، روی پیوند کلیک کنید.