رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

چالش های نقش‌آفرینی ملی و موثر مناطق آزاد

گروه «تولید و تجارت» اندیشکده اقتصاد مقاومتی، یک گزارش تک برگ تحت عنوان «چالش های نقش‌آفرینی ملی و موثر مناطق آزاد» تهیه کرده است. گزارش تک برگ یکی از انواع تولیدات اندیشکده اقتصاد مقاومتی است که با هدف بیان یک مسئله و تحلیل آن و سپس ارائه راهبرد در خصوص آن، به صورت مختصر و مفید (یک تا دو صفحه) تهیه می‌شود. گزارش تک برگ دارای منابع و تحقیقات پشتیبان است.

در مقدمه این گزارش آمده است:

اهداف و رویکردهای مختلفی برای نقش‌آفرینی مناطق آزاد در اقتصاد ملی بیان می‌شود. تسهیل‌گری در شکل‌گیری کسب‌وکارها، توسعه تولیدات صادرات محور و افزایش درآمدهای ارزی، حضور فعالانه تجار در بازارهای جهانی و منطقه‌ای، ایجاد هم‌پیوندی‌های اقتصادی با کشورهای جهان و جذب سرمایه‌گذاری خارجی از جمله این موارد است. با این حال در ایران، مناطق آزاد نتوانسته نقش خود را در ماموریت های مدنظر ایفا نماید.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.