رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

هوشمندسازی مداخله دولت در زنجیره گندم

گروه «کشاورزی» اندیشکده اقتصاد مقاومتی، یک گزارش تک برگ تحت عنوان «هوشمندسازی مداخله دولت در زنجیره گندم» تهیه کرده است. گزارش تک برگ یکی از انواع تولیدات اندیشکده اقتصاد مقاومتی است که با هدف بیان یک مسئله و تحلیل آن و سپس ارائه راهبرد در خصوص آن، به صورت مختصر و مفید (یک تا دو صفحه) تهیه می‌شود. گزارش تک برگ دارای منابع و تحقیقات پشتیبان است.

در مقدمه این گزارش آمده است:

گندم به واسطه تامین نان مصرفی مردم یکی از محصولات اساسی کشاورزی محسوب می‌شود. طبق اعلام وزارت بهداشت این محصول بیش از ۳۵ درصد از کالری و ۳۲ درصد از پروتئین مصرفی هر فرد را از طریق نان تامین می‌کند. سرانه مصرف گندم در ایران بیش از ۱۶۰ کیلوگرم در سال است. بر این اساس، کل نیاز کشور با احتساب جمعیت، حدود ۱۴ میلیون تن در سال می‌‌شود که دولت برای تامین این میزان گندم مورد نیاز در سال جاری از طریق خرید تضمینی، بایستی بالغ بر ۲۰۰ همت یارانه بپردازد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.