رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

سلسله جلسات گفتگو و مباحثه پیرامون بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم»

اندیشکده اقتصاد مقاومتی در آستانه برگزاری انتخابات ۱۴۰۳، یک بسته سیاستی تحت عنوان «مسیر دولت چهاردهم» شامل کلان ایده حکمرانی، ۱۰ مسئله اولویت دار کشور و راهبردهای حل آن منتشر کرد تا از این طریق، ضمن فراهم‌سازی فضای گفتگو و مباحثه جمعی حول آن، به رئیس جمهور منتخب در «بهبود کیفیت تصمیم‌گیری» و تعیین «مسیر دولت چهاردهم» کمک نماید.

در این بسته پیش بینی شده است حل ۱۰ مسئله مذکور از طریق راهبردهای ارائه شده به «رفع آثار نامطلوب تحریم بر اقتصاد ایران»، «توسعه صنعتی و جهش تولید»، «رشد صادرات و ارزآوری»، «تعیین و تثبیت نقش موثر برای جمهوری اسلامی ایران در نظم جدید جهانی»، «کاهش تورم به نرخ بهینه و مدیریت آثار آن» و «بهبود وضعیت معیشت اقشار آسیب پذیر و افزایش سرمایه اجتماعی» منجر شود.

اندیشکده اقتصاد مقاومتی اعلام آمادگی کرده است که به منظور «تبیین و تشریح جزئیات بسته» و «مباحثه حول آن جهت تدقیق و تکمیل کار» با رسانه‌ها، گروه‌های دانشجویی و دانشگاهی، اندیشکده‌ها، خبرگان و دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی به گفتگو بنشیند. در همین راستا، برگزاری سلسله جلسات گفتگو و مباحثه پیرامون بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» در دستور کار قرار دارد.

در اولین جلسه که به دعوت دانشگاه علم و صنعت ایران در تاریخ دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳ تا ۱۵ برگزار می‌شود، بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» در جمع اعضای محترم هیئت علمی این دانشگاه ارائه خواهد شد.

در دومین جلسه که به دعوت خانه اندیشه ورزان در تاریخ پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳ تا ۱۵ برگزار می‌شود، بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» با حضور آقایان زریباف، نصیری اقدم، سرزعیم، جلال و امیری‌فر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در سومین جلسه که به دعوت خبرگزاری ایسنا در تاریخ چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود، بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» با حضور آقایان درودیان مدرس دانشگاه، شهبازی دبیر کمیسیون اقتصادی دولت و رزم آهنگ مدیر گروه اقتصاد بین الملل مرکز پژوهش های مجلس در چارچوب نشست خبری با حضور اصحاب رسانه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در چهارمین جلسه که به دعوت بسیج دانشجویی دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» در جمع دانشجویان این دانشگاه ارائه شد.

در پنجمین جلسه که به دعوت نهاد نمایندگی مقام معظّم رهبری در دانشگاه‌ها در تاریخ دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار می‌شود، بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» در جمع اساتید دانشگاه های سراسر کشور ارائه و مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این برنامه، بسته سیاستی مسیر دولت چهاردهم در جمع حدود ۱۷۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های سطح کشور ارائه شد و مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

عملکرد اندیشکده اقتصاد مقاومتی در انتخابات ۱۴۰۳ با محوریت بسته سیاستی مسیر دولت چهاردهم

اندیشکده اقتصاد مقاومتی در انتخابات ۱۴۰۳ با رویکردی فراجناحی و با محوریت طرح یک کلان ایده حکمرانی در قالب بسته سیاستی مسیر دولت چهاردهم نقش آفرینی کرد. این نقش آفرینی با هدف «فراهم‌سازی بستر گفتگو و مباحثه جمعی در فضای انتخابات پیرامون مسائل اولویت‌دار کشور» در بازه زمانی یک ماهه از ۷ خرداد ماه تا ۷ تیرماه انجام شد و پس از انتخابات نیز به منظور «کمک به رئیس جمهور منتخب در بهبود کیفیت تصمیم‌گیری و تعیین مسیر دولت چهاردهم» ادامه خواهد داشت.

تهیه بسته سیاستی شامل کلان ایده حکمرانی، ۱۰ مسئله اولویت دار و راهبردهای حل آن که مورد اقبال خبرگان مختلف قرار گرفت، برگزاری بیش از ۵ جلسه مباحثه و گفتگو حول بسته در نشست های تخصصی و رسانه ای، جلسات متعدد با تیم اقتصادی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و ارائه مباحث به ایشان پیرامون بسته سیاستی و تولیدات متعدد رسانه ای و بازتاب آن در فضای مجازی و رسانه های رسمی کشور از جمله اقدامات انجام شده در این بازه زمانی بود که گزارش بعضی از آنها در ادامه آمده است:

بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» تهیه شده توسط اندیشکده اقتصاد مقاومتی

واکنش خبرگان و فعالان رسانه‌ای به بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» اندیشکده اقتصاد مقاومتی

نامه اندیشکده اقتصاد مقاومتی به ۶ داوطلب انتخابات و ارسال بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم»

سلسله جلسات گفتگو و مباحثه پیرامون بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم»

تصاویری از جلسات گفتگو و مباحثه پیرامون بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم»

اینفوگرافی: بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» اندیشکده اقتصاد مقاومتی

کلیپ انتخاباتی ویژه دانشجویان: مسیر دولت چهاردهم باید به کدام سمت باشد؟

فیلم کامل: ارائه بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» در دانشگاه تهران

فیلم کامل: گفتگو پیرامون بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» در خانه اندیشه ورزان

فیلم کامل: نشست خبری بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» در خبرگزاری ایسنا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.