رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

کسب رتبه دوم «جایزه اندیشه ورزی» توسط اندیشکده اقتصاد مقاومتی

به گزارش روابط عمومی اندیشکده اقتصاد مقاومتی، اولین دوره «جایزه اندیشه ورزی و سیاست سازی» به همت اندیشکده های فعال کشور برگزار شد. این جایزه به منظور معرفی و تقدیر از مهمترین اقدامات اندیشکده های فعال در کشور پایه ریزی شده است.

در اولین دوره از این جایزه، ۵۰ اقدام شاخص از ۳۰ اندیشکده کشور با یکدیگر رقابت کردند. در پایان با انتخاب هیئت داوران، ۵ اقدام شاخص انتخاب و در مراسم افتتاحیه همایش حکمرانی با حضور دکتر عاملی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تقدیر قرار گرفتند. آقایان صابر میرزایی، محمد صاحبکار خراسانی، سید محمد صادق امامیان، امیر ناظمی و محمد شاهمیرزایی هیئت داوران این جایزه بودند.

۵ اقدام شاخص انتخاب شده توسط هیئت داوران از ۵۰ اقدام ارائه شده به شرح زیر است:

۱. طراحی الگو و پیگیری اصلاح قانون صدور چک – اندیشکده محنّا

۲. بررسی ابعاد و آثار مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن و پیگیری آن – اندیشکده اقتصاد مقاومتی

۳. راهبری پروژه‌های شفافیت در شورای اسلامی و شهرداری تهران – اندیشکده شفافیت برای ایران

۴. طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه (سربازان) نیروهای مسلح – پژوهشکده مطالعات فناوری

۵. بررسی و نگاشت مسائل کلان قوه قضائیه – اندیشکده محنّا

به این ترتیب اندیشکده اقتصاد مقاومتی رتبه دوم از اقدامات شاخص اندیشکده ها را به خاطر پروژه «بررسی ابعاد و آثار مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن و پیگیری آن» و اثرگذاری در این زمینه کسب نمود.

محمد امینی رعیا مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی در جریان دریافت این جایزه گفت: کار اندیشکده ای در کشور کم انجام شده و کم هم دیده شده و به همین دلیل سیاست ها و اقدامات کلان با وضع مطلوب فاصله دارد.

وی افزود: پروژه ای که اندیشکده اقتصاد مقاومتی به خاطر آن رتبه دوم جایزه اندیشه ورزی را کسب نمود، از سال ۹۶ در اندیشکده آغاز شد و هدف آن مقابله با سوداگری در بخش مسکن بود.

امینی رعیا گفت: طی این مدت با همه خبرگان و ذینفعان این حوزه جلسه گذاشته شد و همه رسانه ها و فعالان اقتصادی توجیه شدند و در حال حاضر اجرای مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن را مطالبه می کنند.

مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: خروجی کار اندیشکده طرحی شد که ۲۲ نسخه بهبود داده شده و هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و ان شاءالله به زودی تصویب می شود.

وی در پایان گفت: تفاوت کار اندیشکده با پژوهشکده این است که اندیشکده باید یک کار پیگیری کند و به نتیجه برساند و در این مسیر همه را توجیه کند؛ اندیشکده باید از مسئول و دستگاه مطالبه کند تا یک اقدامی در کشور انجام شود وگرنه کار خاصی انجام نداده است.

کلیپ سخنرانی مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی در ادامه قابل مشاهده است:



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.