رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

نامه اندیشکده اقتصاد مقاومتی به معاون اول رئیس جمهور: ۵ پیشنهاد جهت اصلاح ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی

جناب آقای دکتر جهانگیری

معاون محترم رئیس جمهور

سلام علیکم

به استحضار می رساند؛ پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در روز ۲۹ بهمن ماه همزمان با پنجمین سالروز ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، با موضوع «انرژی؛ پیشران اقتصاد ایران» برگزار گردید؛ این همایش که معتبرترین و پایدارترین رویداد اقتصاد مقاومتی در کشور است، توسط اندیشکده اقتصاد مقاومتی با همکاری دیگر نهادها برگزار می شود.

در جریان این همایش های سالانه، وضعیت کشور در اقتصاد مقاومتی ارزیابی می شود و پیشنهادهای متناسب با موضوع همایش جهت قرار گرفتن در دستور کار نهادهای مسئول، ارائه می گردد.

در همایش سال جاری، اندیشکده اقتصاد مقاومتی نتایج بررسی های خود در خصوص عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را در قالب کتابچه ای تحت عنوان «ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی؛ توقف یا تحوّل؟» منتشر نمود؛ این کتابچه که با همکاری کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی تهیه شده، عملکرد ستاد را از منظر مدیریتی و ساختاری مورد بررسی قرار داده است. در این کتابچه، نظرات دستگاه های فعال در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خصوص عملکرد ستاد آمده و ۳ نهاد مشابه ستاد در دیگر کشورهای جهان نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از ماموریت اصلی خود یعنی «انجام اقدامات فوق العاده و جهشی» فاصله گرفته و عملا متوقف شده است و تنها به امورات جاری دستگاه ها که بدون حضور ستاد نیز انجام می شد، می پردازد. بنابراین ضروری است ستاد از لحاظ ساختاری متحول شود تا بتواند در راستای ماموریت اصلی خود نقش آفرینی داشته باشد؛ در این راستا، ۵ پیشنهاد جهت اصلاح ساختار ستاد در کتابچه ارائه شده است.

به پیوست، کتابچه «ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی؛ توقف یا تحوّل؟» تقدیم می گردد؛ در صفحات ابتدایی کتابچه، خلاصه مدیریتی آن نیز آمده که قابل استفاده است. اندیشکده اقتصاد مقاومتی آماده است تا مباحث خود را در این زمینه خدمت جنابعالی ارائه نموده و با تکیه بر نیروی جوان و نخبه خود، در اصلاح ستاد و کمک به بهبود وضعیت آن نقش آفرینی داشته باشد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.