رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

اندیشکده اقتصاد مقاومتی مسئول دبیرخانه کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس دهم شد

رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی این کمیسیون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: کمیته اقتصاد مقاومتی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از سال گذشته تشکیل شد. این کمیته تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را بصورت جدی پیگیری می کند.

زارع تصریح کرد: دبیرخانه کمیته اقتصاد مقاومتی در کمیسیون اقتصادی تشکیل شده تا جلسات این کمیته به صورت مستمر با حضور نمایندگان مرتبط و مسئولین و کارشناسان دو هفته یکبار برگزار شود و مباحث مرتبط با اقتصاد مقاومتی طی آن طرح و پیگیری شود.

وی ادامه داد: تکیه بر مباحث کارشناسی و عملیاتی اقتصاد مقاومتی و پرهیز از عملکرد شعاری، از اهداف کمیته اقتصاد مقاومتی است؛ بنابراین باید چند موضوع مهم و اساسی مرتبط با اقتصاد مقاومتی را از طریق کمیته اقتصاد مقاومتی پیگیری کرد تا به نتیجه رسید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: پیگیری پیمان های پولی دوجانبه و تجارت دوجانبه، تامین مالی قراردادهای کلان نفتی از طریق بورس و با سرمایه های داخلی، تولید غذا بدون آب، بهبود حمایت های کارآمد از بخش کشاورزی از جمله خرید تضمینی، کمک به بهبود عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، شفافیت در نظام بانکی و استقلال بانک مرکزی از شبکه بانکی، اصلاح نحوه تعرفه گذاری انرژی، حمایت از لوکوموتیوهای اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار، بهبود وضعیت مسکن در کشور و اصلاح و بازطراحی پروژه های عمرانی و تامین مالی آنها بدون بودجه دولت، از مباحث مهمی است که در کمیته اقتصاد مقاومتی پیگیری خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: برای راه اندازی دبیرخانه کمیته از اندیشکده اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها اندیشکده و نهاد تحلیلی متمرکز بر اقتصاد مقاومتی در کشور کمک گرفته شده و محمد امینی رعیا به عنوان مدیر این اندیشکده، دبیر کمیته و مسئول دبیرخانه آن خواهد بود تا این کار به صورت تخصصی جلو برود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.