رهبر معظّم انقلاب: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

اندیشکده اقتصاد مقاومتی مسئول کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس یازدهم شد

به گزارش روابط عمومی اندیشکده اقتصاد مقاومتی، پس از عملکرد موثر این اندیشکده در مسئولیت دبیرخانه کمیته اقتصاد مقاومتی کمیسیون اقتصادی مجلس دهم، کمیسیون‌های مختلف در مجلس جدید درخواست همکاری با این اندیشکده در قالب کمیته و مشاوره به کمیسیون داشته اند.

بر این اساس و در اولین توافق همکاری اندیشکده اقتصاد مقاومتی با مجلس جدید، مسئولیت دبیرخانه کمیته اقتصاد مقاومتی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به این اندیشکده سپرده شد.

رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت،  از تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در مجلس خبر داد و گفت: این کمیته براساس دستور هیئت رئیسه کمیسیون و برای بررسی مسائل کلیدی و کلان مرتبط با برنامه و بودجه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: کمیته اقتصاد مقاومتی قرار است، مسایل مرتبط با سیاست‌های برنامه هفتم، قوانین مهم برنامه هفتم، ساختارهای بودجه‌ریزی، اقدامات مرتبط با پیشرفت بلندمدت اقتصادی و تمامی اقدامات موثر در مقاوم سازی اقتصاد را به صورت جدی بررسی کند.

زارع با بیان اینکه از ظرفیت نخبگان، اندیشکده‌ها و مسئولان میانی در این کمیته استفاده خواهد شد، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت و شکل‌گیری یک مفاهمه می‌خواهیم طرح و قوانین مدنظر در زمینه اقتصاد مقاومتی را استخراج کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در دوره دهم مجلس مسئول چنین کمیته‌ای بودم و اقدامات متعددی در این قالب انجام شد و در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گرفت و برخی از مصوبات آن هم به کمک دولت آمد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مجلس هم قرار است، این رویه ادامه پیدا کند، گفت: براین اساس اندیشکده اقتصاد مقاومتی به عنوان مسئول دبیرخانه کمیته تعیین شده تا بتوان از ظرفیت آن استفاده کرد. مجلس باید در عمل بدون هیچ واسطه‌ای به سمت استفاده از ظرفیت اندیشکده‌ها پیش برود و برای آنها ماموریت تعریف کند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.